Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

tweede exchange

  • jeffreyoz

    Allen,

    Ik heb een SBS 2003 Server en Exchange draaien met domeinnaam twee.nl (voorbeeld) , ik heb nu een tweede domein hallo.nl(voorbeeld).

    Ik heb een router wat nu wijst naar mijn twee.nl domein welke ik bij de de eerste profider een MX record heb laten aanmaken ik heb een vast ip adres op de router en mijn SBS configuratie een intern ip adres .

    Nu komt het ik wil dus een geheel andere domein (hallo.nl) ook naar dezelfde exchange server laten bezorgen en vanuit hier de distributie doen naar mijn gebruikers weet iemand hoe ik dit kan doen.

    Voorbeeld:

    SBS Server (Exchange) twee.nl

    op de router aangegeven dat alles wat binnen komt voor twee.nl doorgestuurd moet worden naar de Exchange server (SBS 2003) nu wil ik dus de tweede

    hallo.nl ook naar dezelfde exchange server laten verwijzen.

    Kan ik dit ook in de router aanpassen o.i.d.?

    Bedankt alvast voor het meedenken

    Jeffrey

  • roderick

    Ja dat kan gewoon. Je zet in je tweede domein precies hetzelfde voor de mail als je bij het eerste domein gedaan hebt. Dwz: alle mail voor @twee.nl moet naar ip X. Voor domein hallo.nl doe je precies hetzelfde ook daarvoor moet alle mail voor @hallo.nl naar ip X. Beide ip's zijn identiek. In je router hoef je niets te veranderen. In exchange wel. Afhankelijk van welke exchange is wat je moet doen verschillend. Het komt er in ieder geval op neer dat je in exchange zelf moet instellen dat hij mail mag ontvangen van het nieuwe domein (moet je apart instellen: in de trent van @hallo.nl moet je ergens in de exchange receive connector gooien) en daarnaast moet je bij de users (was bij exchange 2003 en eerder in de AD van de server, daarna in de management console van exchange zelf) ook bij SMTP adressen aangeven dat pietje nu ook mail ontvangt van pietje@hallo.nl en je kan uiteraard kiezen wat zijn primaire adres wordt (wat verstuurd wordt als afzender). Maar gezien de datum van je vraag neem ik aan dat eea al draait nu ;-)