Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Foutmelding 5.1.1 smtp;550 5.1.1 No such user>

  • M.Schaeffer

    Hoi

    Ik werk voor een school die sinds kort ineens de melding krijgt 5.1.1 smtp;550 5.1.1 … No such user> (de xxx is de gebruiker natuurlijk)

    Dit gebeurt niet bij alle eind adressen waarnaar we sturen, maar naar sommigen. De DNS is goed ingesteld. De mailserver werkt goed anders hadden we niet naar anderen kunnen sturen. Onze eigen mailserver geeft de melding 5.1.1. terug, maar de gebruiker bestaat wel en is valide.

    Op deze manier kunnen de gebruikers niet naar elk mailadres sturen. Ik heb zelf van alles geprobeert zonder resultaat. Mocht iemand hiervan iets herkennen, elke tip is welkom.

    Met vr.gr.

    M. Schaeffer

  • R. Aubri

    Hallo,

    Wat u hierboven verteld is mij nu ook overkomen bij een klant. Hoewel alles in de DNS wel goed staat, kan hij/zij geen mail naar buiten versturen. Intern wil dit allemaal wel. We hebben twee Exchange-Servers met elkaar vergeleken. De ene Exchange werkt wel goed en de andere staat exact hetzelfde ingesteld en blijft alleen maar hetzelfde melding geven.

    Helaas weten wij hier niet het antwoord op. Mogen andere dit bericht lezen en eventueel een antwoord op hebben.

    Met vriendelijke groet,

    R. Aubri

  • Visser

    Is er een oplossing voor het probleem gekomen. Ik krijg dezelfde foutmelding.

  • J. Hommes

    Iemand een oplossing? Ik ben ook al een poosje op zoek.

    DNS is goed ingesteld, maar toch kan ik geen mail versturen naar domeinen die door XS4ALL worden gehost. XS is ook onze provider. Alle andere domeinen werken prima.

    Alvast dank

  • Foeke

    hoe krijg ik mijn email weer werkend kan aleen ontvangen

  • xjs

    Hallo allemaal,

    hier kun je niets aan doen!. Het ligt aan de instellingen van de servers van de bekende providers.

    Dit hebben ze gedaan om spam tegen te gaan. Vaak heeft het te maken met email adressen die een - in hun adrs hebben staan.

    Deze vorm wordt vaak voor spam gebruikt.

    Wel helpt het soms om een andere smpt server in te stellen.

    Hoop dat jullie er iets aan hebben. Het scheelt in iedergeval tijd want het aanpassen hoeft echt niet.

  • riek van de weijer

    hallo ik ben nog maar een beginner weet er nog niet veel van.berichten kunnen niet worden verzonden of ont vangen,graag nieuw wachtwoord.server fout 0x80004004 windows live mail fout- id:0x80048821verder weet ik het niet groetjes riek