Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ForeignSecurityPrincipels

  • Edwin Bakker

    Hallo,

    Ik ben voor mijn stage bezig met een verslag over MS exchange en ik vroeg mij af wat ForeignSecurityPrincipels zijn wanneer je gaat naar Active Directory Users and Computers" vervolgens dubbelklik op je domain en daar staat dan ForeignSecurityPrincipels. Kan iemand mij meer informatie geven???

    Mvg

    Edwin Bakker

  • Danny Burlage

    Een security principal is een object (users, groepen, computers) waar permissies op uitgedeeld/aan toegekend kunnen worden.

    De standaard aangemaakte map foreign security principals bevat user accounts die niet bij het eigen domein horen en toch permissies kunnen worden toegekend. Goede voorbeelden van security principals die je standaard in deze map kunt aantreffen zijn: s-1-5-11 = authenticated users s-1-5-4 = interactive s-1-1-0 = everyone

    Als je “everyone” verwijdert uit de pre-windows 2000 compatible access groep, dan verdwijnt dit “user-account” ook uit de map foreign security principals.

    Als je een externe trust met een ander domain maakt, dan kun je users van dat andere domain permissies geven op resources in het eigen domain. Op het moment dat je een user uit een ander domain lid maakt van een groep van het eigen domain, wordt er in de map foreign security principals een account aangemaakt voor deze “vreemde” user. Zodoende zal het pass-through authentication verkeer afnemen.